
Poznaj więcej szczegółów o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach.
Znamy trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, Święto Pracy lub Światowe Dni Młodzieży. Ten rodzaj pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Przeważnie trzeba rozpocząć je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową ewentualnie uaktualnioną treść strony.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Drugi model pozycjonowania to solidne i sprawdzone wyjście dla osób dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Dzięki poprawnemu doborowi fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z wybraną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads znacznie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to też znacznie mniejsza konkurencja. Kluczowe jest też to, że rośnie trend wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– buty Adidas Runfalcon białe sklep online,
– golarka Braun Seria 5 szara,
– telefon Huawei P8 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment towarów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest dodanie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę z reguły:
– kraj (przykładowo “hostele Polska”)
– miasto (“weterynarz Kraków”)
– dzielnicę (“sklep komputerowy Bałuty”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w przypadku przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do klientów zamieszkujących na konkretnym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest przydatna także wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na reklamę i nie ma możliwości konkurować na frazy bez dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja włoska“, to “restauracja włoska Kraków”.
Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]