Private blog network – czym jest i jak z niego korzystać?

Potrzebujesz więcej wiadomości o private blog network? Dobrze trafiłeś! Kliknij tu.

Aby odbiorca znalazł twój biznes musisz nie tylko posiadać firmową stronę internetową, ale także zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe wyczerpujące i użyteczne dla potencjalnego klienta informacje. Ale nie wolno także zlekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

PBN – łatwe pozyskiwanie dużej liczby zróżnicowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (najczęściej przez sporą agencję marketingową albo agencję SEO), który kontroluje jakość udostępnianych tam artykułów. Prywatne sieci portali są przeważnie wykorzystywane jako część wieloskładnikowej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na wygenerowanie dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich zróżnicowanie, co jest dobrze postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Mankamentem PBNów jest tylko to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a później należy poświęcać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w stosownej jakości.

Wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z potencjału PBN

Prywatne sieci blogów świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są najistotniejsze dane telekontaktowe firmy – jej adres, telefon czy e-mail oraz nazwa. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także zakładka w internetowym katalogu biznesowym, profil na portalu społecznościowym czy artykuł, w którym dodano firmowe dane kontaktowe.

Inny efektywny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja wartościowych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej przydatność oryginalnego artykułu, gdyż natrafianie na linki do niego na różnych stronach w sieci postrzegają jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się użyteczne, warte przeczytania teksy. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL, gdzie kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych głównie z medycyną, doradztwem finansowym oraz bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO